|
Висновок
за результатами випробувань одномісної надувної байдарки KM375
українсько-французького підприємства
ФІОРД-БОТ (Київ)
на www.poezdnik.kiev.ua
_____Особливості конструкції байдарки: відсутність внутрішніх балонів (як наслідок застосування сучасних міцних оболонок), сучасна
конструкція клапанів (в т. ч. надлишкового тиску), наявність самовідливного кокпіта (новинка).
_____Остання конструктивна особливість фактично перетворює байдарку в катамаран з палубою, роль якої грає днище байдарки,
приклеєне до балонів трохи вище ватерлінії. Така конструкції збільшує швидкість судна, а вода, що потрапила в байдарку (при проходженні, наприклад,
порогів) виливається природним чином з отворів, що висять над річкою днища-палуби. Таке просте, але геніальне конструктивне рішення робить
"байдамаран" недосяжним для аналогів в плані Водного туризму.
_____Випробування мініатюрного і легкого судна (11.5 кг без весел) проводилося в серпні-вересні 2009 року в районі Полярного Уралу
(РФ, республіка Комі) в досить жорстких умовах - водному поході 4 к. с. по р.Харута (проти течії) - р.Северн Чігімхарута (проти течії) -
Мольидмусюрью (сплав-першопроходження) - р.Кокпела (сплав) - р.Пага (сплав) - р.Лемва (сплав) - р.Уса (сплав до ст.Абезь). Всього було пройдено 231.0 км.,
в т. ч. бечівник - 97.8 км, волок - 7.2 км (в упакованому вигляді), сплав - 126 км.
_____Під час руху проти течії (бечівник) по р.Харута і р.Северн Чігімхарута навантажену (250 кг) байдарку на линві тягли 2
людини, які при переправах з одного берега на інший іноді додавали свою вагу (2х80 кг) до ваги вантажу. Линва кріпилася одночасно
і до носової, і до кормової шайб леєри (для проводки байдарки "корабликом"), але в основному все навантаження припадало на одну з цих шайб.
_____під час руху за течією (сплав), на байдарці йшло дві людини. При цьому їх загальна вага з вантажем становила близько 250 кг.
_____І під час руху бечівником, і при сплаві днище байдарки постійно мало контакт зі скелею і камінням (рівень води в річках
Полярного Уралу в 2009 році був вкрай низьким), причому при русі вгору дно не було наповнене повітрям, а при сплаві - було. В обох випадках постійно
при русі в байдарці були присутні близько 10 л води (дощі і ін), оскільки самовідливного кокпіта ми, свідомо, не замовили. p>
_____В кінці випробувань байдарка, на диво, була абсолютно цілою і неушкодженою. Не витримала тільки одна плетена ручка носової
шайби леєри, за яку була прив'язана линва. Днище байдарки залишилося повністю цілим, хоча мало легкі потертості і сліди наїздів на скелю. за весь
похід борта підкачувати всього один раз.
_____В плані викрійки і форми - претензій немає. Байдарка у складеному вигляді легко поміщається в звичайний туристський наплічник 90 л
(а при бажанні - і в 80 л), не складається в порогах, витримує потрійну нормативну вантажопідйомність на спокійній воді, і в завантаженому стані здатна
проходити мілини від 0.15 м. Особливої уваги заслуговують прогресивні особливості конструкції, надійність склеювань, легкі, жорсткі і плоскі (!) сидіння
і той факт, що виробник перебуває в Україні.
_____Одномісна надувна байдарка ФІОРД-БОТ успішно пройшла випробування в суворих умовах Заполяр'я, безперечно, заслуговує на найвищу
оцінку в плані якості виробництва та якості матеріалів, з яких вона зроблена, має значні конструктивні переваги порівняно з аналогами
і по праву є кращим на сьогодні судном для складних пішо-водних туристських подорожей.
Висновок зробив Поєздник Сергій, poezd@i.com.ua, м. Київ,
вересень 2009 року
Примітки:
1. Інформацію про виробника байдарки див.
на http://www.fiordboat.com/ru/baidarka_375.htm
2. Звіт про подорож Полярний Урал 2009 (Мольидмусюрью).
див. на www.poezdnik.kiev.ua/reki_rus/ural/molid_2009_poezd.html
|