Новини  Форум  Річки  Озера  Моря  Пам'ятка  Словничок  Радіація  Посилання  Для листів

Деякі міркування з приводу конструкції байдарки «Таймень».
(пам'ятка на www.poezdnik.kiev.ua)

Туристська байдарка «Таймень» (як і її попередниця - байдарка «Салют») - це ідеальне судно для активних тривалих водних туристських подорожей. Конструкція «тайменьки» дуже добре продумана (розробник - Валентин Строгонов (Москва) і не перестає захоплювати своєю простотою, надійністю, комфортністю і досконалістю. Поліпшувати її - недоцільно, створена вона для водного туризму , а не для веслувального спорту (подолання перешкод), хоча легко долає пороги 1-3 категорії складності (надалі - к. с.). Якщо на туристському байдарковому маршруті зустрічаються складні пороги (4-6 к. с.), Їх бажано обійти по березі (обнести). Якщо метою туристського маршруту поряд з подорожжю як таким є і подолання складних водних перешкод (Порогів), то краще похід здійснювати на більш спортивних туристських весельних суднах - катамаранах, плотах тощо. Але при протяжних і тривалих подорожах байдарка «Таймень» має значну перевагу перед спортивними суднами тому, що на плесах, озерах і морях за будь-яких напрямків вітру і хвилі краще тримає курс (не нишпорить), є одним з найбільш швидкісних туристських весельних суден, має малу вагу, велику водотонажність (місткість), зручна при транспортуванні і комфортна на воді, легко ремонтується навіть на маршруті, швидко збирається і розбирається (30 хв) і завжди продавалася за порівняно низькою ціною (особливо б/в). До всього іншого, якщо цю байдарку правильно експлуатувати і зберігати, то її вистачить на три і більше покоління водників. Завдяки цим достоїнствам тисячі «Тайменів» і «Салютів» ще довго будуть борознити неосяжні водні акваторії Євразії, а на балконах, у гаражах і коморах очікує своєї години, ще більш вражаюча їх кількість.

Як відомо, наш народ дуже любить покращувати хороші речі. Не оминуло це явище і розбірні байдарки. З'явилися фірми, які шиють більш легкі поліхлорвінілові (ПВХ) оболонки для «Тайменів» і «Салютів» і фірми, що випускають більш досконалі туристські байдарки, наприклад КНБ (каркасно-надувна байдарка). Все це дуже добре тому, що збільшується вибір при покупці туристського судна, але вартість такої поліхлорвінілової оболонки і такий КНБ значно вища, а переваги (при комплексному порівнянні) іноді спірні. Так, наприклад, при ударах днища байдарки по камені на порозі штатна (заводського виготовлення), проклеєна по кільсону (днищу) оболонка (шкура) байдарки «Таймень» з прогумованої тканини на будь-якій основі пробивається наскрізь значно рідше і важче, ніж проклеєний по кільсону, оболонка з поліхлорвінілу (пробивається вона, як правило, поряд з вузькою Леєю з ПВХ). Якщо збільшувати товщину ПВХ (на що пішли деякі фірми) або ширину леї, то збільшується вага судна, зменшуючи при цьому основна перевага.

Є ще один серйозний недолік оболонки з поліхлорвінілу, яку виготовляють спеціально для каркасів «Таймень» і «Салют» - вони слабк розтягуються, що при одяганні оболонки на каркас приводить до сильної деформації і, в подальшому, поломки обох вузлів приєднання штевнями до кільсона (відламується капелюшок заклепки на кінці штевня). Ремонт цих вузлів можливий (хоча і проблематичний), але найнеприємніше те, що при наступній збірці вони знову ламаються.

При порівнянні «Тайменя» з КНБ можна сказати, що остання довше збирається, гірше тримає курс при зустрічному вітрі, менш швидкісна і менш містка (комфортна), хоча має меншу осадку і більшу маневреність, що при проходженні порогів і мілин дуже важливо. Обговорюючи тему ЩО КРАЩЕ?, Можна довго сперечатися, але якщо говорити коротко і в якості критерію брати співвідношення «ціна-якість», то для активного водного туризму на маршрутах 1-3 категорії складності оптимальним плавзасобом продовжує залишатися байдарка «Таймень».

Міркування та редакція Поєздника Сергія, poezd@i.com.ua, м. Київ, 2003-2006 роки

Створення сайту - RENAISSANCE.net.ua

Водний туризм України
2002